vrijdag 7 februari 2014

Thema: gaatjes

Maandag hoorden we iets piepen in onze klas! Wat zou dat kunnen zijn? We gingen op zoek en vonden een grote muis en twee kleine muisjes! Ze kwamen ons eens kriebelen en we mochten hen ook eens wrijven. De muisjes waren op zoek naar kaas! We zochten in de klas en we vonden een groot geel laken met gaten in, dat kon wel eens de kaas zijn die de muisjes zochten! Ze verstopten zich in de kaas en lieten ons telkens schrikken door te komen piepen uit een gaatje van de kaas. Juf vertelde ook nog een verhaaltje met een echt muisje die op zoek was naar kaas!
We mochten ook meten door welke gaten we ons hoofd, onze armen, onze handen, onze vingers, onze neus enz. konden steken.
We maakten in de klas een muizenvriendje door te stempelen met buizen/gaten.


We mochten figuurtjes maken met perforators! Wat vonden we dit leuk! We mochten door te kruiptunnel kruipen en door de gaten van het gatengordijn poppenkast spelen met de muisjes. Met de plasticine mochten we gaatjes maken met stokjes en rietjes en vormpjes.


We zochten elkaar in de klas met behulp van de buizen. Al was het voor sommige kapoenen nog wat moeilijk om één oog dicht te doen terwijl we door het andere moesten kijken :-D


We keken op de computer naar het verhaaltje van 'Kleine muis zoek een huis'. De juf speelde dit verhaaltje ook na met de muisjes. We besloten om voor ons muisje een huisje te maken met een gaatje waar ze altijd in en uit kan lopen.
Natuurlijk moet ons muisje ook eten hebben en we maakten lekkere kaas voor ons muisje!


We speelden met de nieuwe muziekinstrumenten van de school! We deden de dieren na van het verhaaltje 'Kleine muis zoek een huis'. We waren trage, stille muisjes; luide, snelle konijnen; trage, luide beren enz.


Omdat we op vrijdag zelf muisjes waren mochten we ook kaas eten! We prikten een blokje kaas en een druifje op een stokje en daarna mochten we het samen gezellig opeten zoals echte muisjes! In ons huisje van ons muisje lag ook nog een kleine verrassing voor onze kapoenen!

Geen opmerkingen: